Ál-kárszakértők a térségben – a környei önkormányzat továbbra is várja a bejelentéseket

A környei önkormányzathoz kedd délig 30 kárbejelentés érkezett, a helyhatóság kéri, akiknek a szombat esti földrengés során káruk keletkezett, azt a polgármesteri hivatalnak is szíveskedjenek jelezni vagy telefonon, vagy e-mailben.

A bejelentésnek tartalmaznia kell a nevet, pontos címet (utca, házszám), a keletkezett kár leírását, azt, hogy a bejelentő rendelkezik-e biztosítással, s ha igen, azt is, hogy megkezdte-e már az intézkedést a biztosítójánál.

A bejelentéseket az önkormányzat az 573-100-as telefonszám 11-es mellékén, vagy az info@kornye.hu e-mail címen várja.

Közben a Népszabadságonline arról számolt be, hogy a Magyar Biztosítók Szövetsége szerint Oroszlány térségében ál-kárszakértők bukkantak fel. Fontos tudni, hogy a valódi kárszakértők fényképes igazolvánnyal rendelkeznek, és mivel általában magukkal viszik az ügyfél aktáját, így tisztában vannak az adatokkal, és nem tesznek fel felesleges vagy gyanús kérdéseket. Emellett a kárszakértők előre egyeztetett időpontban mennek ki a helyszínekre, így ha valakinek bármilyen kétsége merülne fel a kárszakértővel kapcsolatban, hívja a rendőrséget.

Szinte az összes lakásbiztosítási szerződésben szerepel a földrengéskár, így az ügyfelek számíthatnak kártérítésre. „A biztosító társaságok a földrengések erősségét többféle skálán mérik. A legelterjedtebb a tizenkét fokozatú intenzitás skála, az úgynevezett „MSK 64″ – ami nem azonos a szeizmológusok által használt „Richter skálával” -, de néhány biztosító számára az úgynevezett „Mercalli-skála” a támpont. A szombati fölrengés azonban olyan mértékű volt, hogy a biztosítók mindegyikénél abba a kategóriába esik, amelyre a biztosítók már kártérítést fizetnek” – nyilatkozta Molnos Dániel, a Magyar Biztosítók Szövetségének főtitkára a Népszabadságonline-nek.

A biztosítók internetes weboldalaikon, telefonos ügyfélszolgálataikon, levélben, illetve személyesen, az ügyfélszolgálatokon is fogadják a kárbejelentéseket. A minél gyorsabb kárügyintézés érdekében a Magyar Biztosítók Szövetsége javasolja, hogy az ügyfelek adják meg napközbeni vagy mobiltelefonos elérhetőségüket, hogy a kárszakértők előzetesen időpontot tudjanak egyeztetni, s ezzel felgyorsítsák az ügyintézést.