Alsósok őszi túrán

Szeptember 8-án, a hideg reggel után, szép őszi időben kirándulni mentek a Kisfaludy Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola alsó tagozatosai. Az első osztályosok Tagyospusztát tűzték ki célul, a másodikosok és a harmadikosok Kecskédre mentek, a negyedikesek pedig a megyeszékhely felé vették útjukat.

A legkisebbekkel Tagyospuszta felé a hosszú úton többször megálltunk, hiszen a kicsi lábak hamar elfáradtak. Egy-egy pihenő alkalmával előkerültek a szendvicsek, kulacsok a hátizsákból. A pihenések közben jókat tudtunk beszélgetni. Útközben megfigyeltük az ősszel érő terméseket, a határban folyó munkákat. Bogarásztunk, megismerkedtünk a százlábúval, pókokkal, hangyákkal. Gyorsan elrepült az idő, és már meg is érkeztünk Tagyospusztára. Köszönetünket fejezzük ki Nagy Péter tiszteletes úrnak, hogy a Vitéz Dinnyés Zsigmond Konferenciatelep helyszínén tartózkodhattunk. A gyerekek feledve a hosszú utat, egy kis pihenő után ismét erőre kaptak és kérték, hogy rendezzünk nekik tréfás futóversenyeket. Mivel a túrát mindenki hősiesen teljesítette, a tanító néniktől még egy oklevelet is kaptak.

A másodikosok és a harmadikosok Kecskédre mentek. A jól ismert tópartot elhagyva, ismeretlen földutakon jártunk. A 8 kilométeres túra nemcsak a testet erősítette, de sok-sok értékes megfigyelésre, és tartalmas beszélgetésekre adott lehetőséget. Szóba kerültek a tóparti növények, vízi állatok. A szántóföldi munkákat is megfigyelhettük, amikor a tarlón vagy éppen a még lábon álló kukoricásban jártunk. A kecskédi játszótéren pihentünk meg. A várva várt falatozás után, kipróbálták a gyerekek a játékszereket, fociztak, fogócskáztak, és lepedő teniszt játszottak. Bár fáradtak voltunk, a hazaút már rövidebbnek tűnt.

A negyedik évfolyamosok Tatabánya felé vették útjukat. Vonattal minden kisgyerek szívesen utazik, most is örömmel gyalogoltak a nebulók a vasútállomás felé. Bizony diákoknak, tanítóknak egyaránt meg kellett küzdeni a Turulig felvezető négyszáz lépcsővel. Lihegve értük el a Kő-hegy csúcsát. Amint megláttuk az elénk táruló panorámát, elfelejtettük fáradtságunkat. Felelevenítettük a turul madárról tanult mondákat és elsétáltunk a Szelim-barlanghoz. Érdekes volt a barlanghoz kapcsolódó tatár- és török kori legendákat meghallgatni, majd mászni a sziklákon, gyönyörködni a kilátásban. Az ebéd és a rövid pihenő jól esett, majd megújult erővel vetettük bele magunkat a rókavadászat és a számháború izgalmaiba. A lépcsőkön lefelé kevésbé volt fárasztó az út. A Jubileum játszótér megannyi ötletes, fejlesztő játékát örömmel vettük birtokba. Végül a sok mozgástól, élménytől elcsigázva három órakor jöttünk haza. Azt gondolom, ezen az estén minden kiránduló korán bújt ágyba.

Nagyon elfáradva, de teli élményekkel zártuk ezt a meleg őszi napot.