Iskolapadban a pedagógusok

A múlt héten megérkeztek azok az informatikai eszközök a környei általános iskolába, melyek beszerzéséhez majdnem 12 millió forint uniós támogatást nyert el az önkormányzat. Így hétfőn az intézmény pedagógusai ültek iskolapadba, hogy elsajátítsák az interaktív táblák használatához szükséges alapvető tudnivalókat.

Bár a környei Kisfaludy Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény korábban már rendelkezett két interaktív táblával a német nyelvi és matematika szaktantermekben, hétfőn a pedagógusok iskolapadba ültek, hiszen az új tanévtől már tíz interaktív szett segíti az oktatást, s valamennyi osztály hasznosíthatja tanulmányai során.

A nyolc új tábla, a 22 számító-, valamint egy szervergép beszerzése az “Az intelligens iskola megvalósulása Környén” című, sikeres pályázatnak köszönhető, mellyel az önkormányzat 11.913.673 forint uniós támogatást nyert el.

Hétfőn Tamás Attila, az informatikai fejlesztésre kiírt közbeszerzési eljáráson nyertessé nyilvánított cég képviselője ismerette a táblák használatához szükséges alapvető tudnivalókat, csatlakoztatásokat, kalibrálásokat, szoftver alkalmazásokat. Tette mindezt – természetesen – interaktív tábla használatával, amely pillanatokon belül igazolta előnyeit a hagyományos “krétás” táblával szemben, így például azt is, hogy az információ “törlés”, azaz váltás után nem tűnik el, hanem bármikor ismét megjeleníthető.

Trézlné Staudinger Csilla igazgató örömét fejezte ki a fejlesztés kapcsán, hiszen – mint mondta – az iskola kiemelt feladata, hogy diákjai a társadalmi érintkezést szolgáló információkat könnyebben megtalálják, megértsék, felhasználják, azokat tudják szelektálni, elemezni, értékelni, közvetíteni, és képesek legyenek megalkotásukra is.

Az elektronikus oktatási segédanyagok segítségével olyan tudás adható át a gyerekeknek, amelyet új helyzetekben is tudnak majd alkalmazni a mindennapokban. Az interaktív eszközök használata közben előtérbe kerül a tanulói döntéshozatal, ezzel együtt pedig az együttműködési, a problémamegoldó és a szabálykövető kulcskompetenciák fejlesztése is.