Meselapozgató az iskolában

3meselapozgatóA meséket a gyerekek, felnőttek egyaránt szeretik. A Meselapozgató létrehozásával az volt a célunk, hogy a gyerekek ne csak a számítógép előtt ülve ismerkedjenek a mesékkel, hanem minél többet tudjanak meg róluk. És ők is írjanak mesét… – ezekkel a gondolatokkal köszöntötte szerda délután a környei általános iskola könyvtárába érkező 3.-4. osztályos diákokat Veizer-Sugár Gabriella, a tatabányai Vértes Agorája munkatársa. A folytatás pedig: hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy… A mondatot, a mesét mindenki saját szája íze, képzeletvilága szerint szőheti, hiszen a kitalált történetekben az a csodálatos, hogy minden megeshet. A mese pedig mesélőnek, hallgatónak, kicsinek és nagynak egyaránt örömet okoz. A mese tanít. Meghitt környezetet, sajátos hangulatot teremt. Közösséget épít, mint ahogy Környén is épített.

1meselapozgatóKedvenc meséje mindenkinek van, még a felnőtteknek is. S a legtöbb esetben a kedvenc mese egy-egy személyhez, annak előadásmódjához, személyiségéhez kötődök. A mesemondás, az élő mese áll a középpontjában A Vértes Agorája által tavaly októberben elindított „Meselapozgató” programsorozatnak, amely szerdán a környei általános iskola diákjai számára szerzett mesés élményeket.

19meselapozgatóA 2013 őszétől heti rendszerességgel tartott, TÁMOP-os pályázati támogatással megvalósult programon a tatabányai Herman Ottó Általános Iskola negyedikes diákjai vettek részt. Őket Schmidt Magdolna drámapedagógus vezette be hétről-hétre a különböző mesék csodálatos világába, melyek száma mára 25-re gyarapodott. A gyerekek ismert mesemondókkal is találkoztak, most pedig ők is segítik a meseutazást, meseutaztatás a megyeszékhely környéki iskolákban.

Így érkeztek meg szerda délután a tatabányai diákok Környére, 9meselapozgatóahol a drámapedagógus irányításával a közös „bemelegítő” játékok után ezúttal Romhányi József műveivel, hőseivel ismertették meg a helyi évfolyamtársaikat. S nemcsak meséltek valamennyien, de hogy maradandó legyen, rajzoltak is: illusztrációkat készítettek, elképzelték, hogy szerintük milyennek álmodhatta meg az alkotó például „a rókát és a hollót”… s a közismert Aesopus mesét több variációban is hallhatták a gyerekek, majd mutatták be társaiknak.

2meselapozgató21meselapozgató 4meselapozgató 5meselapozgató 6meselapozgató 7meselapozgató 8meselapozgató 10meselapozgató 11meselapozgató 12meselapozgató 13meselapozgató 14meselapozgató 15meselapozgató 16meselapozgató 17meselapozgató 18meselapozgató 19meselapozgató 20meselapozgató