Vetélkedtek és megemlékeztek az iskolások

Hosszú évek óta hagyomány, hogy a Kisfaludy Mihály Általános Iskolában az 1848/49-es Forradalom és Szabadságharc évfordulóját nem csupán ünnepi műsorral, hanem nemes vetélkedéssel is köszöntik. Az alsó tagozatosok feladatsora ilyenkor a forradalmi eseményekhez, a tavaszköszöntéshez kapcsolódik, míg a nagyobbak műveltségi vetélkedőjének aktualitását egy-egy témakör adja.

Így tavaly, a választás évében az állampolgári ismereteikről adtak számot a diákok, idén pedig a „Zöld Bajnokok” programsorozat apropóján a pénteken teljesített feladatsor középpontjában a környezetvédelem állt.

A felsősökre igen izgalmas, betűrejtvényes, kirakós, felismerős, „futkosós” feladatok vártak a hortobágyi állat- és növényvilág, a magyarországi Nemzeti Parkok, a környezetvédelmi fogalmak kapcsán, de láthatóan a legnagyobb sikert a divatbemutató aratta. A diákok természetesen nem drága, divattervezők által megálmodott kreációkban léptek az alkalmi kifutóra, hiszen a bemutató mottója az újrahasznosítás volt. A gyerekek könnyedén vették az akadályt, olyan kreatív megoldások születtek, melyek profi stylisteknek is becsületére válna. A közönség láthatta, miként lehet alkalmi ruhát varázsolni szemeteszsákokból, divatos retikült elhasznált klaviatúrából, kisestélyit napilapból, koktélruhát CD lemezekből, vagy éppen fémdobozos italok nyitójából, sikkes sapkát kidobásra ítélt alufóliából, s kalapot tea filterek tasakjaiból.

A vetélkedőt záró divatbemutató után ünnepi műsorral folytatódott az iskolások programja pénteken. A Faluházban a hetedik évfolyamos tanulók, az énekkar, s a néptánc tanszak diákjai versekkel, dalokkal, tánccal elevenítették meg az 1848/49-es Forradalom és Szabadságharc eseményeit, vitték színre a forradalmi hevületet.

Az ünnepség végén pedig kiderült, hogy délelőtt a négy korcsoportra bontott vetélkedésben kik bizonyultak a legfelkészültebbnek, legügyesebbnek.

A két legkisebb évfolyam tavaszi vetélkedését a 2. b nyerte meg, második helyen végzett az 1. b, harmadik lett a 2. a, míg negyedik az 1. a. A harmadik-negyedikesek között a 4. a osztály vehette át a legjobbnak járó elismerést, második lett a 3. b, harmadik a 3. a, holtversenyben negyedik a 4. b két csapata, ötödik a 3. b, hatodik a 3. a, hetedik a 4.a.

A felsősöknél a 6. b-sek taroltak, s a kifejezés egyáltalán nem túlzó, mert az elért 210 pontjukkal nemcsak korcsoportjukban, de még a két legidősebb évfolyam vetélkedésében is megszerezték volna az első helyet. A második helyezettnek járó ajándékokat a 6. a diákjai vehették át, harmadik lett az 5. b, míg negyedik az 5. a. A legnagyobbaknál a 8. a osztály 206 ponttal végzett az élen, a képzeletbeli dobogó második fokára a 7. a osztály diákjai állhattak, harmadik lett a 8. b, negyedik pedig a 7. b.