Vizes élőhelyekből „vizsgáztak” a diákok

A vizes élőhelyekről és azok védelméről szerveztek versenyt még a tavaszi szünet előtt az öko-program részeként az általános iskolában, hétfőn pedig kiderült, hogy kik „vizsgáztak” a legügyesebben.

A két legkisebb évfolyam diákjai védett víziállatokról készítettek rajzot, s az első három helyezést három ifjú hölgy nyerte el, valamennyien az 1.b osztály tanulói. A zsűri Bottyán Zsófia alkotását sorolta a legrangosabb helyre, második lett Lóczi Katalin, harmadik Nitas Natália.

A 3-8. évfolyamos tanulók önállóan, vagy csoportokban is dolgozhattak, a feladatuk az információs falon elhelyezett anyag alapján keresztrejtvény és szómeghatározás volt. Az akadályokat a legügyesebben a Karancsi Annamária – Németh Zsófia duó vette a 8.a-ból. Második helyen végzett a Lehrreich Nikolett (7.a), Szemeti Dóra – Füstös Bence – Hajdú Zsuzsanna – Kapui Dávid (7.b), Lengyel Alexandra – Fejős Magdolna (8.b) összeállítású csapat, míg a harmadik helyezettnek járó díjat Szendi Mária (5.b) vehette át.

A díjazottak az oklevél mellé a környezetvédelem jegyében természetesen újrahasznosított anyagból készült színes ceruzát, tollat, mappát és füzetet kaptak ajándékba, melyet az iskola az öko-program indulásakor a képviselő-testület által megszavazott pénzügyi keretből vásárolt. A támogatást az intézmény ezúton is köszöni!

Ökoiskola cím elnyerésére tavaly ősszel pályázott a környei általános iskola. A címet a fenntarthatóság elveinek, a környezettudatosság és a fenntartható fogyasztás és fejlődés oktatási intézményekben történő minél hatékonyabb megjelenése érdekében hozta létre a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Vidékfejlesztési Minisztérium. A cím azoknak a nevelési-oktatási intézményeknek az elismerését szolgálja, melyek átgondoltan, intézményesítetten, rendszerszerűen foglalkoznak a környezettudatosság, a fenntartható fogyasztás és fejlődés pedagógiájának gyakorlati megvalósításával, a környezeti neveléssel.

A környei iskolában a tanév során a diákok tájékoztatást kapnak az energiatakarékosságról, az iskola energia felhasználásáról, különböző, a témakörhöz kapcsolódó programokon vehetnek részt, s osztályszintű- és egyéni versenyeken adhatnak számot megszerzett tudásukról.