Iskolaérettség – iskolaképesség

E rövid idő alatt mégis Marika segítségével mindannyian nagy utat jártunk be gondolatban gyermekeink, unokáink, tanítványaink, ovisaink fejlődésében. Olyan témaköröket, kulcsszavakat jártunk be, mint a napirend, a sok-sok mozgás, játék a friss levegőn, az ép érzékszervek kialakulását segítő ötletek, a megérdemelt dicséret fontossága, a szabálytudat kialakítása, a bizalom és az önbizalom kérdése, a velünk született tudásvágy „kiszolgálása”, mely nélkül elveszett lehet a gyermek nemcsak az iskolában, de a felnőtt életben is.
Az utánzásos tanulás szerepe kiemelkedő fontosságú. A felnőttek viselkedésmintáit teszik magukévá a gyerekek, nem a szóbeli közléseinket. A mesemondás, a meseolvasás, az élőbeszéd, a közös családi beszélgetések fejlesztő hatása rendkívüli. Ezt nem pótolja a tévé, a „kütyü”. Sőt. A „kütyün” cseperedő kisgyerek idegrendszeri fejlődése sok, a tanuláshoz feltétlenül szükséges agyi területek, úgymint a képzelőerő, a tudatos és tartós figyelem, a hosszú távú emlékezet területei nem fejlődnek, veszélybe kerülnek. A szakember szerint nekünk szülőknek, nem tanítani kell gyermekeinket, hanem velük élni. A közös tevékenységek, a hétköznapi házimunka, sütés, főzés, kertészkedés, terítés, zokni gubancolás, párosítás, ágyazás, ruhahajtogatás, öltözés, stb. közben együtt felfedezni a világot.
Az előadás végén kis ötletgyűjteményt adott át (a kapcsolódó dokumentumban megtekinthető) ezek megvalósításához a hallgatóságnak Vanyáné Kalocsai Mária. Köszönjük az együtt gondolkodást!
A gyerekeinkre, a családunkra szánt minőségi idő, minőségi kapcsolatokat, tágabb lehetőségeket, biztos alapokat nyújt az iskolába kerülő gyermeknek, .
Maticsné Szabó-Kovács Ágnes